نکاتی که دانستن آنها برای طراحی سایت موفق ضروری است

نکاتی که دانستن آنها برای طراحی سایت موفق ضروری است

برای تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت خود به مشتری ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی خوب امری بسیار مهم بشمار می رود در حالت ایده آل طراحی وب سایت شما باید فرآیند خرید را تا حد امکان سریع ، آسان و بدون استرس انجام دهد. اگر تبلیغات فروشگاه اینترنتی شما خوب باشد اما وب سایت شما برای فروش بهینه نباشد ، امکان دارد مشتریان با ارزش زیادی را از دست بدهید در این مقاله سعی کرده ایم که نکاتی را برای طراحی فروشگاه اینترنتی شما با هدف جذب و تبدیل بازدیدکنندگان بیشتر به مشتری ارائه دهیم.

نکاتی که دانستن آنها برای طراحی سایت موفق ضروری است

چند نکته مهم و کلیدی در طراحی فروشگاه اینترنتی

1. کاربر را در نظر داشته باشید : تک تک جزئیات وب سایت شما از تصاویر محصول گرفته تا فرم های تماس می تواند به طور بالقوه در تصمیم بازدیدکنندگان وب سایت شما برای خرید موثر باشد به همین دلیل هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی خود ، جزییات تصمیم بازدیدکنندگان را در الویت طراحی وب سایت خود قرار دهید .

2. از طراحی وب سایت ساده استفاده کنید :وب سایت های مینیمالیستی به طور مداوم جذاب تر و قابل اعتماد تر از وب سایت های بصری و پیچیده رتبه بندی می شوند اگر قصد دارید طراحی فروشگاه اینترنتی خود را برای تبدیل به مشتری بیشتر بهینه کنید ، باید ساده سازی وب سایت خود را در نظر بگیرید برای ساده سازی طراحی سایت خود از هرگونه اطلاعات غیر ضروری جلوگیری کنید و از حداقل موضوع برای طراحی وب سایت با فضای سفید بیشتری استفاده کنید.

3. از دکمه سبد مشاهده استفاده کنید : اکثر سایت های فروشگاه اینترنتی یک نماد مشاهده سبد خرید در قسمتی از وب سایت خود دارند که به کاربران این امکان را می دهد تا مواردی را که پس از انتخاب به سبد خرید خود اضافه کرده اند را به راحتی مشاهده کنند. این امر یکی از مهمترین استراتژی های کاربردی در طراحی فروشگاه اینترنتی بشمار می رود همچنین اثبات شده است که بکارگیری این دکمه در هر زمانی باعث افزایش نرخ تبدیل مشتریان می شود .

4. نسبت به قیمت گذاری صادق باشید : به یاد داشته باشیم که صداقت همیشه بهترین سیاست است بنابراین هنگام طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود در مورد قیمت محصولات یا خدمات همیشه صادق باشید بنابراین سعی نکنید اطلاعات را مخفی کنید یا رویت قیمت محصول را برای بازدیدکنندگان در سایت خود دشوار کنید در واقع عدم اطلاعات قیمت در محصولات وب سایت شما می تواند باعث ترک بازدیدکنندگان از وب سایت شود.

5. کاربران را منحرف نکنید : طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی شما باید برای تولید فروش بیشتر بهینه شود بنابراین میتوانید اطلاعات درباره برند و وب سایت خود را برای بازدید کنندگان در یک وبلاگ یا خبرنامه ایمیل درج کنید . همچنین از پیش بینی قسمت مناسب برای این کار در وب سایت خود اطمینان حاصل کنید که این اطلاعات کاربران را از انجام خرید منحرف نمی کند به عنوان مثال فرم موجود در صفحه تماس با ما در قسمت انتهای صفحه اصلی وب سایت خود جای مناسبی است . ترجیحا از پنجره پاپ آپ برای عضویت کاربران در خبرنامه خود را استفاده نکنید ، زیرا ممکن است تأثیر متفاوتی از آنچه می خواهید داشته باشد این امر نه تنها ممکن است کاربر را از انجام خرید منحرف کند بلکه می تواند باعث ناراحتی آنها شود و تعداد کاربران کمتری بخواهند آدرس ایمیل خود را به شما ارائه دهند و احتمالاً سبد خرید خود را رها کنند.

کاربران را منحرف نکنید

6 . نظرات و انتقادات : طبق آمار 61 ٪ از خریداران فروشگاه های اینترنتی قبل از تصمیم گیری برای خرید یک محصول ، نظرات مشتریان وب سایت را مطالعه می کنند شما می توانید با درج نظرات و انتقادات درست در وب سایت خود از این آمار مفید به نفع خود استفاده کنید . بررسی نظرات مشتری روشی سریع و آسان برای ارتقاء سریع فروش و تبدیل است یکی از استراتژی های موثر طراحی فروشگاه اینترنتی شامل بررسی های خاص محصول به طور مستقیم تحت توضیحات و انتقادات هر محصول توسط کاربران است اگر محصولات مختلفی در فروشگاه اینترنتی خود ندارید ، می توانید یک صفحه کاملاً مجزا از سایت خود را برای بررسی و انتقادات کاربران درج کنید.

7 . محصولات خود را سازماندهی کنید : برای این که محصولاتی را که کاربران به دنبال آن هستند آسانتر پیدا کنند ، شما باید محصولات را در سایت خود به صورت دسته بندی شده نگه دارید برای ساده سازی فرآیند جستجو ، دسته ها را در نوار منو وب سایت قرار دهید. این روش به کاربران اجازه می دهد تا نگاهی اجمالی به تمامی دسته بندی محصولات موجود در وب سایت داشته باشد.

8 . نوار جستجو : ممکن است بسیاری از بازدیدکنندگان هنگام ورود به وب سایت شما محصول خاصی را در ذهن خود داشته باشند . با ایجاد یک نوار جستجو در وب سایت خود کاربران به راحتی کالای مورد نظر خود را پیدا خواهند کرد اگرکاربران نتوانند به سرعت راهی برای جستجوی وب سایت شما برای محصول مورد نظر خود پیدا کنند ، به احتمال زیاد به وب سایت دیگری مراجعه می کنند. به همین دلیل نوار جستجوی شما باید در بالای وب سایت شما ، غالباً در گوشه سمت راست ظاهر شود ، تا بازدیدکنندگان آن را سریع و آسان تر پیدا کنند.

9. به کاربران اجازه دهید محصولات را فیلتر کنند : می توانید سایت فروشگاه اینترنتی خود را با ایجاد فیلتر در نوار جستجو بهبود بخشید. فیلترهای جستجوی مناسب شامل اندازه ، رنگ ، برند و قیمت می باشند این امر به کاربران این امکان را می دهد که وب سایت فروشگاه اینترنتی شما را برای محصول مورد نظر خود جستجو کنند .

10. طرح شبکه : چیدمان های سبک شبکه به طور کلی برای سایت های فروشگاه اینترنتی کاربرد دارد. هنگامی که کاربران در حال مرور محصولات هستند ، آنها را در سطرها و ستون های سازمان یافته نگه دارید. فقط مراقب باشید که بیش از حد بسیاری از محصولات مختلف را در یک ردیف قرار ندهید پیشنهاد ما این است که فقط سه یا چهار محصول در هر سطر داشته باشید تا صفحات فروشگاه محصولات اینترنتی شما از نظر بصری جذاب باشد نگه داشتن فضای سفید در اطراف هر آیتم ، زمان تنفسی را به کاربران می دهد تا با وضوح کامل بین محصولات فروشگاه اینترنتی تمایز قایل شوند.

طرح شبکه

11. اطلاعات تماس : اگر مشتری هنگام مشاهده سایت شما از یک سؤال یا نگرانی برخوردار است ، به احتمال زیاد قصد دارد برای پاسخ سوال خود صفحه تماس با ما را جستجو کند. گزینه های متعددی از جمله آدرس ایمیل ، شماره تلفن ، ساعت کار ، فرم تماس در ارتباط با وب سایت شما وجود دارد که با درج آن در وب سایت فروشگاه اینترنتی خود کاربران را برای پاسخ به سوالات می توانید راهنمایی کنید.

12. پرداخت سریع و آسان : چند روش برای افزایش نرخ تبدیل سبد خرید و ساده کردن روند پرداخت در سایت فروشگاه اینترنتی وجود دارد. وقتی اطلاعات زیادی برای خرید از سوی کاربران درج می شود ، ممکن است کاربران مشکوک شوند و از ایجاد یک حساب کاربری کامل در سایت شما منصرف شوند بنابراین فقط اطلاعاتی ضروری کاربران مانند نام ، آدرس ، شماره تماس و اطلاعات پرداخت را برای ثبت نام در وب سایت خود درخواست کنید اگر محصول یا خدمات شما کاملاً دیجیتالی است ، دیگر نیازی به درخواست آدرس نیست زیرا حمل قرار نیست حمل نمی شود. اگر نرخ ترک سبد خرید شما هنوز بالا است نگران نباشید! مطالعات نشان می دهد که تنها حدود 2٪ از بازدید کنندگان فروشگاه های اینترنتی در اولین بازدید خود از سایت اقدام به خرید می کنند.

13. بهینه سازی موبایل : بیش از 50٪ از کل وب سایت های موجود از طریق دستگاه های تلفن همراه باز می شوند یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در طراحی فروشگاه اینترنتی می توانید انجام دهید ، عدم بهینه سازی برای استفاده از تلفن همراه است . یک طراحی پاسخگو به وب سایت فروشگاه اینترنتی شما اجازه می دهد تا با هر نوع صفحه نمایش و سیستم عامل سازگار باشد بنابراین دیگر نیازی نیست که نگران ساخت یک نسخه کاملاً مجزا از سایت خود برای هر نوع دستگاه مختلف باشید فقط مطمئن شوید که اندازه تصویر و زمینه های فرم شما روی همه سیستم عامل های مختلف کار می کند.

14. برند سازی: برندسازی مداوم در تمام صفحات سایت شما ایستادگی در مقابل رقبا را آسان می کند! اطمینان حاصل کنید که برند شما در هر صفحه از سایت شما قابل مشاهده است و طرح های رنگی و قلم های وب سایت را مطابق با برند خود نگه دارید .

15. پیوند رسانه های اجتماعی: شاید متوجه شده باشید که محبوب ترین فروشگاه های اینترنتی دارای دکمه هایی هستند که در وب سایت خود به رسانه های اجتماعی پیوند می خورند. داشتن نمادهای اجتماعی در طراحی فروشگاه اینترنتی شما مشتریان را به برقراری ارتباط دعوت می کند و روابط طولانی مدت مشتری با برند و فروشگاه شما را تضمین می کند همچنین نقش مثبت داشتن پیوند رسانه های اجتماعی در وب سایت شما نیز به منظور ارتقاء رتبه سئو ثابت شده است.

پیوند رسانه های اجتماعی

16. متن را کوتاه نگه دارید : سعی کنید تمام متون را در وب سایت خود ، از جمله توضیحات محصول تا حد امکان کوتاه نگه دارید. ساماندهی اطلاعات در پاراگراف های کوتاه ، بولت پوینت ها یا حتی اینفوگرافی می تواند باعث شود خواندن آنها بسیار آسان تر شود و احتمال اینکه بازدیدکنندگان بیشتری آنها را بخوانند ، افزایش یابد.

17. عکس های با کیفیت : احتمالاً بزرگترین نقطه درد برای خریداران آنلاین این است که آنها نمی توانند قبل از خرید کالاهای مورد نیاز خود را بصورت حضوری مشاهده کنند بنابراین برای رفع این نقطه درد خریداران، باید طراحی فروشگاه اینترنتی خود را با تصاویر با کیفیت از محصول و حتی فیلم بسته به محصول ارتقا دهید. داشتن عکس با وضوح بالا یک امر مطلق است هرگونه مبهمی یا کاستی پیکسلی باعث می شود که مشتری های احتمالی وب سایت شما از بین بروند . پیشنهاد ما این است برای هر محصول گالری عکسی ایجاد کنید تا کاربران بتوانند با کلیک بر روی آن چندین زاویه از هر محصول را مشاهده کنند. یک ویژگی محبوب دیگر این است که با استفاده از یک جعبه بازشو بازدیدکنندگان وب سایت شما می توانند یک تصویر خاص از محصول را بزرگنمایی کنند و جزئیات دقیق را مشاهده کنند این روش تقریباً همانند این است که به بازدید کنندگان اجازه میدهید ، محصول مورد نظر خود را قبل از خرید بررسی کنند. همچنین شما می توانید در صورت امکان از تصاویر افرادی که در واقع از محصولات خود استفاده می کنند یا در تعامل هستند استفاده کنید مانند انتخاب لباس برروی یک مدل و ... با انجام این روش ، برخی از محصولات آسان تر به فروش می رسند.