راهکاری مفید و بصرفه برای میانبر زدن در مسیر موفقیت

راهکاری مفید و بصرفه برای میانبر زدن در مسیر موفقیت

کسب وکار موفق با طراحی فروشگاه اینترنتی 

استفاده از اینترنت چهره خرید را در بین افراد متحول کرده است زیرا افراد بیشتر به جای مراجعه به فروشگاه ها به صورت آنلاین خرید می کنند طبق آمار و تحقیقات بیش از نیمی از جمعیت جهان ، حداقل یک بار در ماه محصولی را به صورت آنلاین خریداری می کنند. همچنین استفاده از نرم افزارهای سبد خرید آنلاین بسیار آسان تر از ده سال پیش شده است مشتریان به طور یکسان می دانند که چه چیزی از یک فروشگاه اینترنتی می خواهند. سیستم عامل های نوآورانه در طراحی فروشگاه اینترنتی برای شروع یک تجارت آنلاین موفق تر از همیشه شده اند به همین دلیل است که هر کسب و کاری باید در مورد توسعه وب سایت فروشگاه اینترنتی سفارشی تفکر کند بنابراین موفقیت در بازار فعلی به معنای ضرورت داشتن فروشگاه اینترنتی برای کسب وکار است اما چه عواملی باعث موفقیت وب سایت فروشگاه اینترنتی می شود؟ اطلاعات گسترده ای در مورد عوامل مختلفی که در موفقیت یک فروشگاه اینترنتی موثر هستند در دسترس قرار درد به طور کلی معیار اصلی موفقیت برای یک فروشگاه اینترنتی نرخ تبدیل است این تعداد ارقام مربوط به درصد بازدیدکنندگانی است که با انجام خرید خود تبدیل به مشتری می شوند. با این حال ، صرف نظر از آنچه شما در وب سایت خود می فروشید ، برخی از ویژگی های لازم برای هر فروشگاه اینترنتی وجود دارد. متخصصین حرفه ای در تیم های طراحی لیستی از ویژگی های برتر مورد نیاز فروشگاه های اینترنتی موفق را جمع آوری نموده اند که در این مقاله به این ویژگی ها اشاره می نماییم.

کسب وکار موفق با طراحی فروشگاه اینترنتی

بهترین ویژگی های طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی موفق

1. تصاویر با کیفیت

کیفیت تصاویر محصولات به طور مستقیم بر توانایی وب سایت شما در تولید فروش بیشتر تأثیر می گذارد هنگامی این امر صحیح است که بازدید کنندگان شما نمی توانند به صورت حضوری محصول را مشاهده کنند بنابراین ایجاد تصاویر شگفت انگیز از محصول باید در اولویت اول وب سایت شما باشد همچنین تصاویر باید به حدی با کیفیت باشند که بتوانند بازدید کنندگان وب سایت شما را جذب کنند زیرا آنها قادر به مشاهده و تعامل با محصولات به صورت حضوری نیستند.

2. بهینه سازی سئو سایت :

یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای موفقیت در فروشگاه اینترنتی خود انجام دهید اطمینان از بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو است در غیر این صورت ، یافتن وب سایت شما برای بازدیدکنندگان جدید بسیار دشوار خواهد بود. به عبارت ساده ترSEO به وب سایت شما اجازه می دهد تا در موتورهای جستجو مانند گوگل ظاهر شود. ده سایتی که در جستجوی گوگل در صفحه اول نمایش داده می شوند 92٪ بازدیدها را دریافت می کنند البته ناگفته نماند که سطر اول در جستجوی گوگل 33٪ بازدیدهای بیشتری از سایر سطرها را دریافت می کند. بنابراین سئو بد در فروشگاه اینترنتی به طور مستقیم به تجارت از دست رفته تبدیل خواهد شد اگر بازدید کننده جدید روی سایت شما کلیک نمی کند ، احتمال دارد که روی یک سایت دیگر از رقبای شما کلیک کند. بنابراین طراحان وب سایت فروشگاه اینترنتی باید سئو را در کل مراحل طراحی جهت توسعه بهتر وب سایت در موتور های جستجو اولویت بندی کنند. 

3. سازگار با تلفن همراه :
به دلیل در دسترس بودن موبایل ها و سهولت کاربری آنها سفارش آنلاین محصولات از وب سایت فروشگاه اینترنتی با این دستگاه ها راحت تر است طبق آمار تعداد کاربران دستگاه های تلفن همراه در سراسر جهان نزدیک به 3 میلیارد خواهد رسید و بیشتر افراد کاملاً در حال گم گردن تسنفاده خود از  دسک تاپ و رایانه های لپ تاپ هستند و اکثر خریدهای آنلاین و سایر تعاملات خود را از طریق تلفن همراه انجام می دهند به همین دلیل ضروری است که هر سایت فروشگاه اینترنتی سازگار با تلفن همراه باشد. 

سازگار با تلفن همراه

4. پیام ساده و واضح :

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های وب سایت فروشگاه اینترنتی پیام ساده و واضح در صفحه اصلی است هنگامی که یک بازدیدکننده در صفحه وب سایت شما است ، هدف اصلی این است که بازدید کننده را به سرعت و به آسانی به سمت خرید هدایت کنید و صفحه اصلی وب سایت شما قسمتی است که این روند در آن آغاز می شود. روش صحیح برای تحقق این امر با به اشتراک گذاشتن یک پیام کوتاه و ساده است که ارزش های شرکت شما و دلایل خرید مشتریان از وب سایت شما در آن قرار می گیرد. برای انجام این کار لزوماً نیازی به انتقال کامل متن نیست ، استفاده از عکس ها ، کارهای هنری و فیلم ها نیز می توانند به همان اندازه یا بیشتر مؤثر باشند. باید از یک دیوار طولانی متن جلوگیری کرد ، زیرا بیشتر بازدید کنندگان به خصوص در صفحه اول وب سایت متن های طولانی را مطالعه نمی کنند.

5. پیمایش محصولات :

نکته مهم دیگر در وب سایت فروشگاه اینترنتی سفارشی ، هدایت مناسب بازدیدکنندگان به سمت محصول است. اگر یک بازدید کننده برای اولین بار به سایت شما مراجعه می کند و نتواند کالای مورد نیاز خود را در آن پیدا کند ، احتمالاً وب سایت شما را ترک خواهد کرد. در دنیای مدرن کاربران انتظار دارند اطلاعات وب سایت ساده ، واضح و آسان برای پردازش باشد. هدایت بازدیدکنندگان وب سایت به سمت محصولات خود باید بصورت بصری و کاملا آشکار باشد. 

6. کادر جستجو:


یکی از مهمترین کارکردها برای هر وب سایت فروشگاه اینترنتی کادر جستجو است. کادر جستجو این امکان را به بازدیدکنندگان می دهد که در وقت خود صرفه جویی کنند و سریع تر محصولات مورد نیاز خود را از صفحات متعدد وب سایت پیدا کنند برای قابلیت استفاده بهتر از این کادر برای کاربران سعی کنید که کادر جستجو در وب سایت خود را برجسته نمایید.

7. فراخوانی برای اقدام CTA

فراخوانی برای اقدام یا (CTA) راه حلی برای بازدید کنندگان است تا انگیزه آنها را جهت  اقدام به خرید در وب سایت افزایش دهد. هر وب سایت فروشگاه اینترنتی نیاز به یک CTA روشن و قابل فهم دارد تماس صحیح برای اقدام باعث افزایش قابل توجه تبدیل و فروش می شود و از همه مهمتر ، بازدید کنندگان را مجدد به سایت شما باز می گرداند. یک مؤلفه اصلی CTA مؤثر ، ارزش کلیک کاربر را نشان می دهد. 

8. سبد خرید :

یک سبد خرید با طراحی مناسب برای همه فروشگاه های اینترنتی ضروری است یکی از اصلی ترین صفحات در اکثر وب سایت های فروشگاه اینترنتی سبد خرید است. در بیشتر موارد ، سبد خرید به صورت لیست یا قالب ماتریسی نمایش داده می شود هدف این است که که محصولاتی را که خریداران وب سایت فروشگاه های اینترنتی انتخاب کرده اند با سرعت و کارآیی بیشتر به مشتری یادآوری کنیم  و فرصتی را برای ایجاد تغییرات خرید کاربران در اختیارشان بگذارید. بیشتر صفحات سبد خرید چند عنصر مشترک مانند نام محصولات ، توضیحات محصول ، قیمت محصول ، هزینه کل محصولات موجود در سبد خرید ، تصاویر کوچک محصول  را دارند. سبد خرید اجازه می دهد تا مشتریان به سرعت و به راحتی مقادیر را مرور کنند .

9. دروازه پرداخت :

یکی از ویژگی های طراحی سایت در قسمت دروازه پرداخت ، درخواست از مشتریان برای ثبت نام در یک حساب کاربری قبل از خرید است که می تواند فروش محصولات وب سایت شما را کاهش دهد بنابراین در هنگام  طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، ازکلیک های اضافی در دروازه پرداخت جهت خرید محصول توسط مشتری جلوگیری کنید. شما می توانید پس از پرداخت هزینه خرید ، به مشتریان خود گزینه های انتخاب را پیشنهاد کنید زیرا این کار باعث صرفه جویی در وقت مشتری هنگام خرید می شود.

دروازه پرداخت

10. امنیت سایت

امنیت وب سایت فروشگاه اینترنتی از اهمیت اساسی برخوردار است زیرا مشتریان باید نسبت به اطلاعات پرداخت خود احساس امنیت کنند و این اطلاعات باید به طور مؤثر و هوشیارانه محافظت شوند. اگر سایت شما ناامن به نظر برسد ، بازدیدکنندگان مایل به خرید محصول از وب سایت فروشگاه اینترنتی شما نیستند. 

11. نمایش نظرات و رتبه بندی های مشتری :

کاربران اینترنتی از مطالعه نقدها استفاده های زیادی می کنند تا جهت خرید محصول بیشتر تفکر کنند بنابراین در اسرع وقت اقدام به جمع آوری نظرات و رتبه بندی ها از مشتریان خود در صفحات محصولات وب سایت خود کنید .البته یکی از بزرگترین دلایلی که مشاغل نمی خواهند نظرات مشتریان را بررسی کنند ، به این دلیل است که آنها از نظرات و پیشنهادات منفی در مورد محصولات خود می ترسند. اگر در مورد این نظرات منفی به خوبی رفتار کنید می تواند برای وب سایت شما مفید هم واقع شود .

12. گفتگوی آنلاین:

گفتگوی آنلاین با کاربران زمان مورد نیاز برای تماس با مشتری فعلی یا بالقوه شما را به حداقل می رساند. 79٪ از مشتریان گفتگوی آنلاین را بیشتر از ارتباط تلفنی ترجیح می دهند. از طریق گفتگوی آنلاین به جای استفاده از ایمیل یا تماس تلفنی ،کاربران به راحتی سؤال خود را در مورد تحویل ، مشخصات یا محصولات جایگزین از شما می پرسند.

گفتگوی آنلاین

13. سرعت بار گیری صفحه : 

امروزه کاربران برای وب سایت هایی با سرعت بار گیری ضعیف یا عملکرد ناکافی صبر و حوصله ای ندارند طبق آمار و تحقیقات تقریبا نیمی از کاربران وب سایت ها انتظار دارند که یک سایت در 2 ثانیه یا کمتر بارگیری شود و اگر ظرف 3 ثانیه وب سایت مورد نظر بارگیری نشود ، کاربران تمایل به ترک این وب سایت را دارند .حتی یک آمار نگران کننده تر این است که 64٪ از خریدارانی که از تجربه و زمان بارگیری یک فروشگاه اینترنتی ناراضی هستند ، خریدهای بعدی خود را در وب سایت دیگری انجام می دهند . این بدان معناست که با کاهش بارگیری صفحات وب ، نه تنها شما بازدید کنندگان فعلی خود را از دست می دهید بلکه نرخ تبدیل وب سایت خود را نیز کاهش خواهید داد. کاربران شما انتظار دارند که صفحات وب سایت فروشگاه اینترنتی شما برای خرید محصولات به سرعت بارگیری شود 

نتیجه گیری کامل

مشتریان طراحی فروشگاه های اینترنتی لازم است درباره روندهای در حال شکل گیری در موضوع طراحی فروشگاه اینترنتی اطلاعات کامل و جامعی داشته باشند به همین دلیل بهترین ویژگی های فروشگاه اینترنتی را در یک مقاله جمع آوری کردیم و از این مقاله نتیجه گرفتیم که وب سایت های فروشگاه اینترنتی باید دارای کیفیت تصاویر ، سئو مناسب ، سازگاری با تلفن همراه ، پیام های ساده ، کادر جستجو ، سبد خرید ، یک دروازه پرداخت مناسب ، امنیت وب ، فراخوانی برای اقدام ،سرعت مناسب بارگیری صفحه ، گفتگوی آنلاین باشد. همچنین وب سایت شما طراحی ساده ، مؤثر و ویژگیهای مناسب را برای مشتریان فراهم کند. در غیر این صورت ، شما خطر از دست دادن مشتریان خود را  نسبت به رقبای خود دارید.