اینفوگرافیک، ابزار جادویی برای نمایش اطلاعات به روشی جذاب

اینفوگرافیک، ابزار جادویی برای نمایش اطلاعات به روشی جذاب

اینفوگرافیک یا گرافیک اطلاعات "نمایش تصویری از اطلاعات یا داده ها" است که به راحتی در یک نگاه قابل درک است در واقع اینفوگرافیک مجموعه ای از تصاویر ، نمودارها و متن های مینیمال است که خلاصه ای از یک موضوع را بیان می کند همچنین به دلیل داشتن توانایی تبدیل داده ها به یک داستان تصویری تاثیرگذار هستند. اینفوگرافیک ها تقریباً در هر محیط عمومی مانند علائم راهنمایی و رانندگی ، نقشه های مترو ، نمرات موسیقی ، نمودارهای هواشناسی و... وجود دارند . طراحی اینفوگرافیک موثرترین روش برای ارائه اطلاعات به صورت بصری و جذاب در ارتباط با مخاطبان است اگر به دنبال راهی آسان برای برقراری ارتباط پیام خود و افزایش سطح توجه مخاطبان در وب سایت خود هستید ، در این مقاله ما نکات مهمی را که باید هنگام طراحی یک اینفوگرافیک در نظر بگیرید را  را از ابتدا به شما ارائه می دهیم. 

اینفوگرافیک، ابزار جادویی برای نمایش اطلاعات به روشی جذاب

نحوه طراحی اینفوگرافیک تاثیرگذار

1. موضوع خود را انتخاب کنید :
قبل از اینکه بتوانید یک اینفوگرافیک قابل توجه و جذاب طراحی کنید باید مطمئن شوید که دارای یک موضوع قوی ، اطلاعات آموزنده و منحصر به فردی است که بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند شاید درنگاه اول انجام این کار ساده به نظر می رسد ، اما محتوای مناسب برای ایجاد یک اینفوگرافیک تأثیرگذار بسیار مهم است. در حالی که تعریف "محتوای مناسب" بر اساس شغل شما و آنچه می خواهید با اینفوگرافیک خود به دست آورید متفاوت خواهد بود ، چند موضوع وجود دارد که به طور معمول در سراسر صفحات وب  سایت شما کار می کنند .
  • گزارش های رشد سالانه : شما اطلاعات زیادی در مورد رشد شرکتی که در ان کار می کنید دریافت کرده اید و آن را به اشتراک بگذارید کسب یک اینفوگرافیک عالی راهی برای انجام این کار است بنابراین اینفوگرافیک به شما فرصتی می دهد تا مواردی مانند شماره فروش ، اطلاعات بازاریابی ، رشد سالانه و سایر اطلاعات شرکت را به روشی نمایش دهید که تأثیر واقعی بر کارمندان ، مشتریان و سرمایه گذاران شما بگذارد.
  • نتایج نظرسنجی : ماهیت بصری اینفوگرافیک راهی متمایز برای ارائه نتایج نظرسنجی است پس به جای اینکه فقط تعداد مشخصی از ارقام را به نمایش بگذارید ، می توانید اطلاعات را به روش بصری بیان کنید که نتایج شما را واقعی نشان می دهد و درک مخاطبان خود را آسان تر می کند.
  • جدول زمانی : چرا به جای نوشتن تاریخچه شرکت و یا تکامل یک پروژه ، آن را در اینفوگرافیک ترسیم نمی کنید؟ همانطور که گفته شد ، اینفوگرافیک راهی عالی برای تبدیل اطلاعات به یک داستان تصویری است بنابراین با استفاده از جدول زمانی می توانید تکامل پروژه را به روشی بصری بازگو کنید .

نحوه طراحی اینفوگرافیک تاثیرگذار

2. طرح خود را تنظیم کنید :
طرحی که شما برای وب سایت خود انتخاب می کنید تأثیر عمده ای در نحوه پردازش اطلاعات شما توسط مخاطبان خواهد داشت بنابراین اطمینان حاصل کنید که تمام محتوای شما برای حداکثر تأثیر در اینفوگرافیک شما تنظیم شده است و هیچ طرح یکسانی با اندازه های یکسان برای اینفوگرافیک وجود ندارد با رعایت این نکته در اینفوگرافیک می توانید اطلاعات را به بهترین و موثرترین روش به مخاطبین خود منتقل کنید . 
 
طرح خود را تنظیم کنید
 
3. محتوای اینفوگرافیک خود را سازماندهی کنید :
مهم ترین نکته ای که باید هنگام انتخاب نحوه چیدمان و ترتیب اطلاعات کلیدی در اینفوگرافیک خود به خاطر داشته باشید ، سلسله مراتب بصری است سلسله مراتب بصری روشی است که شما اهمیت ترتیب اطلاعات و عناصر بصری را رعایت می کنید و یک روش مؤثر برای اطمینان از این است که مخاطبان شما مهم ترین قسمت پیام رسانی شما را از دست ندهند. به عنوان یک قاعده کلی نگاه بیشتر افراد به سمت عناصر بصری بزرگتر جلب می شود بنابراین نکات مهم تر مانند یک آمار ، تصویر یا یک اطلاعات کلیدی باید در طراحی شما بزرگتر نمایان شود. 
 
محتوای اینفوگرافیک خود را سازماندهی کنید
 
4. گرافیک خود را طراحی کنید :
هنگامی که محتوای خود را سازماندهی کردید ، زمان آن فرا رسیده است که در واقع اینفوگرافیک خود را طراحی کنید عناصر گرافیکی زیادی وجود دارد که می توانید در اینفوگرافیک خود مانند تصاویر سفارشی ،  نمودار ، جداول ، نمودارها ، عنوان ها ، متن و ... واردکنید گرافیکی برای شما به وضوح موثرتر خواهد بود که به برند ، نوع اطلاعات و مخاطبان شما بستگی دارد. همچنین به خاطر داشته باشید که چه عناصر گرافیکی برای طراحی اینفوگرافیک خود نیاز دارید و سپس با بکارگیری روش های موثر این عناصر گرافیکی را زنده کنید. بسته به عناصر مورد نیاز خود استفاده از یک الگوی از پیش طراحی شده کاملا منطقی است.وقتی نوبت به ترکیب گرافیک در طراحی اینفوگرافیک شما می رسد ، الگویی را انتخاب کنید که از قبل نوع گرافیکی مورد نظر شما را داشته باشد ، مانند نمادهای موجود ، تصاویر موجود و نمودار ها و ...
 
گرافیک خود را طراحی کنید
 
5. قلم خود را انتخاب کنید :
فونتی که در اینفوگرافیک خود استفاده می کنید پیامی را ارائه می دهد بنابراین قلم هایی را که شما در اینفوگرافیک انتخاب می کنید باید مطابق با پیام رسانی کلی شما باشد. اگر اطلاعات مهمی را به سرمایه گذاران ارائه می دهید ، از فونت هایی که بسیار غریب یا مبتنی بر گرافیک باشد استفاده نکنید یا اگر در حال ایجاد اینفوگرافیک جدول زمانی برای فعالیت در پوشاک کودکان در جشن سال اول هستید ، استفاده از یک قلم سنتی بسیار کسل کننده خواهد بود بنابراینیک اینفوگرافیک مناسب و یک قلم مطابق با آن نگاه و احساس را برگزینید.
 
6. انتخاب تصاویر در اینفوگرافیک :
هنگام انتخاب تصاویر در اینفوگرافیک ، اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که به عنوان یک کمک برای محتوای نوشتاری شما عمل کند در هنگام ایجاد اینفوگرافیک فضای محدودی وجود دارد ، بنابراین مطمئن شوید که هر عنصر بصری یک هدف مشخص را به اشتراک می گذارد. عنصر دیگری که باید در نظر بگیرید این است که آیا رنگ های موجود در تصاویر شما مطابقت دارند یا از همه کارهای طراحی شما فاصله می گیرند اگر تأثیر ناخوشایندی داشته باشد ، از تصاویر مناسب دیگری استفاده نمایید.
 
7. رنگ های مورد نظر خود را انتخاب کنید :
در این مرحله زمان آن فرا رسیده است که پالت رنگی خود را انتخاب کنید افراد برای رنگ آمیزی ، پیوندها و ارتباط های عمیق روان شناختی دارند و رنگ های مختلف می توانند افکار ، احساسات و عملکردهای مختلف را با مخاطب شما القا کنند این روش روان شناسی رنگ نامیده می شود و زمانی که به قدرت آن آگاه می شوید ، می توانید رنگ های خود را به صورت استراتژیک انتخاب کنید. هدف این است که از رنگ به عنوان یک ایده برای اطلاعات و عناصر بصری خود استفاده کنید. وقتی می خواهید پالت رنگی خود را بسازید ، به پاسخ احساسی از مخاطبان خود حتما فکر کنید و سپس رنگ هایی ایده آل ارا انتخاب کنید که برای مخاطبین شما جذاب و موثر باشد. 
 
رنگ های مورد نظر خود را انتخاب کنید

عوامل موثر ایجاد اینفوگرافیک در طراحی سایت

این موضوع تصادفی نیست که بسیاری از شرکت ها در حال حاضر اینفوگرافیک ها را در استراتژی بازاریابی خود ادغام کرده اند و گرافیک به صورت اشکال بصری در مطالب اصلی در وب سایت ها تبدیل شده اند. به طور خلاصه دستیابی به اطلاعات ، سازماندهی و تبدیل آن به صورت بصری از طریق رنگ ، شکل و گرافیک امکان پذیر است . با استفاده از این روش بصری به خواننده اجازه می دهید تا بدون نیاز به خواندن مقادیر زیادی از متن ، اطلاعات را پردازش کند و در مورد یک موضوع به صورت جذاب بنویسد اگر هنوز کاملاً قانع نشده اید ، در این مقاله ما 8 دلیل برای کشف پتانسیل بازاریابی عالی ناشی از اینفوگرافیک و همه امتیازاتی که به وب سایت شما ارائه می دهند را برای شما بیان می کنیم.

  • از نظر بصری جذاب است : بیان این که "یک تصویر هزار کلمه ارزش دارد" فقط یک افسانه نیست انسان صحنه های بصری را 60،000 بار سریعتر پردازش می کند و 40٪ پاسخگوی تصاویر در ذهن خود است.
  •  
  • درک آن آسان است : اینفوگرافیک مسائل پیچیده را به وضوح توضیح می دهد و با ترکیب یک ایده به صورت گرافیکی می تواند درک آن را برای مخاطبین آسان کند .
  • خواننده را علاقه مند نگه دارید : معمولاً اینفوگرافیک با توجه به ماهیت قالب خود ، اکثر بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند همچنین استفاده از رنگ های ساده در اینفوگرافیک تمایل به خواندن را  در مخاطبان 80٪ افزایش می دهد.
  • به راحتی قابل تشخیص است: طبق آمار و تحقیقات 90٪ از اطلاعاتی که به خاطر می آوریم بصورت بصری است اکثر مردم آنچه را که می خوانند فراموش می کنند ، اما آنچه را که می بینند به خاطر می آورند.  اینفوگرافیک ها بسیار متفاوت از یکدیگر هستند بنابراین به راحتی قابل تشخیص از یکدیگر می باشند.
  • نام تجاری خود را تقویت کنید : با ایجاد یک اینفوگرافیک با برند خود نه تنها به کاربران وب سایت خود ارزش می دهید بلکه ابزاری قدرتمند برای ارتقاء سطح آگاهی کاربران از شرکت یا پروژه خود فراهم می نمایید .
  • بهبود سئو و ترافیک وب سایت : شما با استفاده از اینفوگرافیک ها نه تنها محتوای اصلی را ایجاد می کنید که با نام تجاری شما در ارتباط باشد ، بلکه می تواند یک استراتژی بسیار مناسب برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان و مشترکان باشد. هرچه افراد بیشتری محتوای مرتبط با وب سایت شما را به اشتراک بگذارند ، الگوریتم گوگل آن را در موقعیت بالاتری قرار می دهد و این باعث افزایش اهمیت موتورهای جستجو به صفحه وب سایت شما می شود.
  • مهارت های خود را نشان دهید : اگرچه ممکن است در نگاه اول اینفوگرافیک آسان به نظر برسد ، اما واقعیت این است که طراحان برای ایجاد آن تلاش زیادی می کنند. مشکل اصلی تحقیقاتی است که در پس ایجاد یک اینفوگرافیک نهفته است و این به نوبه خود مزیتی برای طراحان در ایجاد اینفوگرافیک توسط آنها می باشد البته با توجه به طراحی اینفوگرافیک هم اکنون ابزارها و سیستم عامل های آنلاینی وجود دارند که این روند را بسیار ساده تر می کنند.
  • آنها بسیار ویروسی هستند : اینفوگرافیک را می توان در چندین سیستم عامل  از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام ، گوگل پلاس و.. استفاده کرد و حتی در وبلاگ خود و دیگران به اشتراک گذاشت. به این ترتیب شما می توانید خیلی سریع در اینترنت پخش کنید و به بلاگ نویسان و نویسندگان دیگر اینفوگرافیکی بدهید که در مورد آنها صحبت کرده اید.

نحوه اشتراک گذاری اینفوگرافیک

امیدوار هستیم با مطالعه این مقاله و رعایت نکات اینفوگرافیک شما اکنون سایت مناسبی را  توسط طراحان وب سایت به نمایش بگذارید که بازدیدکنندگان عاشق اینفوگرافیک های آن هستند .بنابراین اینفوگرافیک خود را در همه جا مانند وب سایت خود ، در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ،  ایمیل و وبلاگ و ... برای افزایش کاربران و مشتریان خود به اشتراک بگذارید .

نحوه اشتراک گذاری اینفوگرافیک